Van offline naar digitaal
Steeds meer processen worden binnen Tielbeke gedigitaliseerd en/of geoptimaliseerd. Met de lancering van de nieuwe Tielbeke app wordt ook de interne organisatie en communicatie steeds meer Lean gemaakt en wordt er opnieuw een volgende stap gezet naar duurzamere logistiek. Daarnaast wordt door middel van pushberichten het nog eenvoudiger om met één bericht al onze medewerkers te informeren.
Digitale begeleiding van de medewerker
In de app kunnen bijvoorbeeld chauffeurs de gangbare informatie raadplegen zoals het actuele weer- en verkeersbericht, maar kan er ook bij schade worden nagegaan welke juiste handelswijze voor het schadeafhandelingsproces gevolgd dient te worden. Veiligheidsinstructies en diverse kwaliteitshandboeken zijn op elk gewenst moment te raadplegen in de app. Uiteraard is de app niet alleen geschikt voor ons rijdend personeel, ook medewerkers van o.a. kantoor, crossdock en warehouse ervaren het gemak van de applicatie.
Naast extra ondersteuning op werk gerelateerd gebied, biedt de app de mogelijkheid om bijvoorbeeld declaraties in te dienen, kan een medewerker ziekte melden of een bezoek aan een arts. Zelfs het bestellen van bedrijfskleding behoort tot de mogelijkheden van deze vernieuwde app!
Met het groeiende aantal nieuwe medewerkers is het soms ook handig om even te kijken hoe die nieuwe collega eruit ziet in het “Smoelenboek”.